Ledareav Karl af GeijerstamNya miljoner bäddar för nya krav från lokalpolitikerRegeringens besked att infrastrukturbudgeten maxas innebär att lokalpolitiker nu kan börja lobba för sina favoritprojekt.
Ledareav Lars BäckströmDärför fungerar inte skatten på bränsle som styrinstrumentMin slutsats är att människor kör ungefär så mycket bil de är tvungna till. Även med årets sänkningar kommer det vara mycket dyrare än förr att köra bil.
Ledareav Malin LernfeltKlokt att sänka reduktionspliktenRegelverk som inte har önskad miljöeffekt och som tynger enskilda och viktiga näringar ska inte behållas “bara för att”.
Ekonomiav Anna-Karin Nils AnderssonRyanair ska börja flyga direkt från Göteborg till Sarajevo i Bosnien och HercegovinaSka börja flyga direkt till bosniska huvudstaden
Ledareav Lars BäckströmBjörn Söder ska inte lägga sig i Dramatens programEn del i Sverigedemokraterna fortsätter ha en farlig ton. Björn Söders (SD) tal om kulturkrig är ett exempel.
InsändareKirurgen: ”Operationen lyckades, men patienten dog”En liten miljöreflektion – det släpps ut 3,92 miljoner ton co2 varje timme i världen, menar skribenten.
Ekonomiav Joachim Flodin, Andreas OlssonFlygtrafiken ska nå nya höjder och destinationerSå gick första året med Västflyg – här är verksamheten som ökar mest.
Ledareav Lars BäckströmDet är den höst, de som gillar Sverigedemokraterna kan kalla vårEn vän sa: Nu har Uddevalla blivit stora Sölvesborg. Det ska bli spännande att se hur detta kommer att utvecklas.
Lysekilav Andreas EngblomKlart för Preem att bygga om i LysekilMark- och miljödomstolens tidigare beslut står fast.
Ledareav Joakim BromanSkogen gör som mest klimatnytta när den inte eldasKlimateffekten från skogens produktion är enorm. Men den måste användas på rätt sätt för att göra maximal nytta.